נר ראשון של חנוכה בבתי הרבנים, בקהילות בעולם ובכותל • צפו

    נתי קאליש No Comments on נר ראשון של חנוכה בבתי הרבנים, בקהילות בעולם ובכותל • צפו
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נר ראשון של חנוכה: במעמד מרגש ביוזמת הקרן למורשת הכותל המערבי והמשרד לשירותי דת, הוקדש מַעֲמַד הַדְלָקַת נֵר רִאשׁוֹן שֶׁל חֲנֻכָּה בְּסִימָן 'מַדְלִיקִים אֶת הָאוֹר לַחֲטוּפִים'. בזְמַן הַדְלָקַת הַנֵּרוֹת, הודלקו במקביל 138 חֲנֻכִּיּוֹת סִמְלִיּוֹת, כמנין השבויים בתפילה להשבתם לשלום במהרה.

    הדלקת הנרות התקיימה במעמד הרב הראשי לישראל הראשון לציון הרה"ג יצחק יוסף שליט"א, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א, השר לשירותי דת הרב מיכאל מלכיאלי, ראש העיר ירושלים מר משה לאון, מנכ"ל הקרן למורשת הכותל המערבי מרדכי (סולי) אליאב, מנכ"ל הרבנות הראשית הרב יהודה כהן, מנכ"ל המשרד לשירותי דת הרב יהודה אבידן, מתאם השבויים והנעדרים תא"ל גל הירש, שלומי ברגר אביו של אגם ברגר תצפיתנית שנחטפה לעזה, עינב דנינו אמא של אורי דנינו שנחטף ברעים ויחד עימם משפחות החטופים וקהל רחב.

    הרב הראשי לישראל הראשון לציון הרה"ג יצחק יוסף שליט"א בירך את השבויים והנעדרים ואת חיילי צבא ההגנה לישראל שישובו לשלום בריאים בגופם ובנפשם.

    רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א: "אני פונה מכאן, מהכותל המערבי, מהאבנים העתיקות שהן הלב הפועם של העם היהודי, אל האחים והאחיות שלנו בעזה. אני לא יודע אם אתם שומעים אותי, אבל אני יודע שהלבבות שלכם מחוברים ללבבות שלנו עכשיו. שהנרות שלנו מאירים לכם בחשכה. אנחנו מתפללים עליכם. אנחנו מתפללים איתכם. עם ישראל כולו אתכם ויהיה אתכם עד שתחזרו הביתה בקרוב ממש בעזרת השם. כולנו מתפללים הערב יחד "ושבו בנים לגבולם" – בריאים ושלמים בגופכם ובנפשכם".

    צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

    בלשכתו של נשיא אוקראינה זלנסקי, בקייב, נערכה הדלקת נר ראשון של חנוכה ביוזמת "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה". יו"ר הפדרציה, סגנו ו-10 שלוחי חב"ד ורבני הערים המרכזיות במדינה החברים בארגון, השתתפו בטקס המצומצם | צילום: לשכת הנשיאות האוקראינית

    play-sharp-fill

    במקביל, התקיימה הדלקת נר ראשון של חנוכה בקהילה היהודית בקייב בראשות רב העיר הרב יונתן מרקוביץ'. שגריר ישראל מיכאל ברודסקי כובד בהדלקת נר ראשון והזכיר את החטופים שמחכים לאור שיוציא אותם מהאפילה.

    צילום: דוברות הקהילה היהודית JCC חב"ד בקייב

    נר ראשון באתר החרמון: צוות חיילי מילואים, המשרת בימים אלה באתר החרמון בהגנת הגבול הצפוני, קיימו טקס הדלקת נר ראשון של חנוכה באתר וברכו את עם ישראל.

    צילום: אתר החרמון.

    רשכבה"ג מרן גאון ישראל הגר"ד לנדו בהדלקת נר ראשון של חנוכה:

    video
    play-sharp-fill

    מרן פוסק הדור רבי משה שטרנבוך בהדלקת נר ראשון של חנוכה:

    play-sharp-fill

    נר ראשון של חנוכה במעונו של מרן הגאון רבי יצחק שאול קניבסקי שליט"א:

    בימים ההם בזמן הזה: הדלקת נרות חנוכה בעזה

    play-sharp-fill

    מרן הגאון רבי משה הילל הירש בהדלקת נר ראשון של חנוכה:

    video
    play-sharp-fill

    כשהוא עטוף בגלימה: הגה"צ חכם ניסים בן שמעון שליט"א בהדלקת נר חנוכה

    צילום: איתי קצב

    "שעשה ניסים" – מו"ר הרב דב קוק שליט"א מתפלל לניסים הערב בהדלקת נר ראשון של חנוכה תשפ"ד: "שעשה ניסים גלוים ושיעשה ניסים גלויים באיתגליא ולא באיתכסיא. "שעשה ניסים" – ניסים זה עכשיו… אבל איפה, איפה, איפה? ניסים, ניסים, ניסים – תגלה שאתה עושה ניסים! ניסים גלויים באיתגליא ולא באיתכסיא!"

    play-sharp-fill

    תושבי הקהילה היהודית באומן יחד עם אורחים רבים מאד שהגיעו לאומן לרגל שבת חנוכה התאספו בקברו של רבי נחמן מברסלב למעמד הדלקת נר ראשון של חנוכה. גבאי ציון רבי נחמן הרב נתן צמח משתף ומספר על אווירת התעלות ושמחה עם כניסת ימי חג החנוכה כאשר כלל הנוכחים בציון שוכחים לחלוטין מקשיי המלחמה וטלטולי הדרכים.

    צילום: איחוד ברסלב באומן



    0 תגובות